اخبار و مقالات

  • 5165
  • 94 مرتبه
  • 03/30/1402

هوشمند سازی ساختمان چیست؟

هوشمند سازی ساختمان چیست؟

هوشمند سازی ساختمان که با نام Building Intelligence نیز شناخته می‌شود؛ اصطلاحی است که برای کنترل و یکپارچه ‌سازی تجهیزات ساختمان بکار می‌رود. این عملیات مبتنی بر سخت ‌افزارها و نرم‌افزارهای هوشمند است؛ زیرا با کمک آنها می‌توان به سادگی از طریق سنسورهای مختلف، زمانبندی هفتگی و یا توسط خود کاربران کنترل و نظارت بر تجهیزات الکتریکی ساختمان مانند تهویه، سیستم گرمایش و سرمایش، روشنایی، اعلام حریق و دزدگیر را به سادگی انجام داد.
سیستم هوشمند سازی ساختمان راهی ضروری و مقرون به ‌صرفه برای مدیریت مصرف انرژی و کاهش هزینه‌ها شمرده می‌شود. مجموعه سیستم هوشمند قابلیت ذخیره‌سازی داده‌ها و اطلاعات را دارد. برای مثال تغییرات دمایی ساختمان یا میزان مصرف برق در نمودارهایی قابل مشاهده هستند. در نهایت سیستم هوشمند سازی ساختمان باعث بهبود مدیریت اطلاعات، کیفیت عملکرد، تصمیم‌گیری درست کاربران و مصرف انرژی را بهبود می‌بخشد.
عملکرد سیستم هوشمند سازی خانه چگونه است؟
وظیفه اصلی سیستم هوشمند سازی ساختمان کنترل دما، سرمایش، تهویه، روشنایی و سیستم‌های دیگر است. همچنین علاوه بر موارد ذکر شده، سیستم‌های اتوماسیون ساختمان هرکدام به صورت جداگانه زیر نظر هستند تا در زمان بروز مشکل، به مدیران ساختمان اطلاع داده شود. البته با توجه به نوع مشکل به‌وجود آمده ممکن است قبل از ورود ساکنین یا مسئولان ساختمان به‌تنهایی و به ‌شکل هوشمند شرایط را کنترل و مدیریت کند.
از امکانات خانه هوشمند میتوان به کنترل خانه خارج از منزل اشاره نمود. وقتی پنل مرکزی پارمیس را به مودم وای فای اینترنت دار خود متصل می کنیم در واقع به سرور پارمیس متصل می شویم . حال زمانی که بیرون از منزل با تلفن همراه خود به اینترنت متصل و وارد نرم افزار خانه هوشمند خود می شویم مانند این است که در منزل هستیم و می توانیم تمام تجهیزات را کنترل کنیم.
این امکان قابلیت های فراوانی را برای کاربر فراهم می کند . وقتی سرکار هستید و می خواهید به سمت منزل حرکت کنید وارد نرم افزار هوشمند شده و سیستم سرمایش و گرمایش خانه را روشن کنید تا زمانی که به منزل می رسید دمای منزل به دمای ایده ال شما رسیده باشد.
همچنین می توانید زمانی که به مسافرت می روید و چند روزی در منزل نیستید از طریق نرم افزار خانه هوشمند خود در زمان های مختلف شبانه روز برخی چراغ ها را روشن و خاموش کرده و پرده ها را باز و بسته کنید تا اگر سارقین در کمین خانه شما هستند تصور کنند که شخصی در منزل حضور دارد و امنیت خانه شما تامین می گردد.
توسط این ویژگی خاص خانه هوشمند کاربری های زیادی مانند کنترل روشنایی، سرمایش و گرمایش، امیت منزل، آبیاری گل ها و باغچه ها و .. را برای کاربر فراهم می کند. 

فایل های پیوست

اخبار مرتبط
نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.